vineri, 12 noiembrie 2010

Tort cu cirese

Un tort pe cate l-am facut in vara, in 4 iulie mai exact, pentru ziua de nastere a sotului meu drag....


...si pentru ca in aceasta vara am profitat din plin de fructele proaspete, zemoase si aromate pe care ni le ofera acest anotimp am hotarat sa fac si acest tortulet cu o crema de cirese (fructul nostru preferat....yumi).

Blatul: 6 oua, 6 linguri de zahar, 1/2 pachet de praf de copt, 4 linguri faina, 2 linguri de cacao

Se bat albusurile spuma tare cu zaharul, se adauga galbenusurile rand pe rand si apoi se adauga in ploaie faina amestecata cu cacao si praful de copt. Se amesteca usor cu o lingura de lemn si se pune la copt in tava tapetata cu hartie de copt.
Se verifica cu o scobitoare cand e gata
 
Crema: 500 gr cirese bine coapte si zemoase, 500 ml frisca lichida, un pachet 10 gr gelatina granule.

Ciresele se spala,li se scot samburi si se dau in blender pana rezulta un piure, frisca de bate tare. Gelatina se pune la hidratat in 100 ml apa rece si apoi o topim pe baie de abur. Adaugam gelatina topita la piureul de cirese ,  le amestecam bine si apoi le punem peste frisca batuta. Mai mixam putin si gata.
 
Siropul: punem la fiert 100 gr zahar cu 100 ml apa si dupa ce a dat cateva clocote luam de pe foc, lasam siropul la racit si cand e rece adaugam o esenta de vanilie.
 
Montarea: Blatul racit in taiem in doua si il insiropam .
Tapam o forma de tort cu peretii detasabili cu folie alimentara, punem in forma o parte din blatul insiropat, turnam crema si deasupra punem cealalta parte din blat. Dam la frigider 2-3 ore pana se intareste crema.
Scoatem apoi tortul din forma, il imbracam cu frisca batuta si il ornam dupa preferinta...(eu am ales sa il ornez cu cirese si frunzulite din ciocolata neagra).





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu