vineri, 12 noiembrie 2010

Pui thailandez dulce - acrisor



2 piepti de pui taiati cubulete, 1 ardei gras rosu taiat feliute subtiri, 2 cutii ananas in suc, 1/2 cana otet de vin , 3/4 cana zahar, 3 lg sos de peste, 3 catei de usturoi, o cutie de rosii decojite in bulion, 1 ardei iute foarte iute sau chilli uscat, 1 lg suc de lamaie, 1/3 ceasca apa, 2-3 lg sos chilli, 1 lingura si jumatate amidon de porumb, sare, piper ( si eu am mai pus si 2-3 lg sos de soia), 2-3 lg de ulei.

In tigaia wok incingem uleiul si apoi prajim pieptul de pui la foc iute. Cand e bine rumenit il scoatem pe servetele absorbante pentru a elimina excesul de ulei si il pastram la cald.
In uleiul in care am prajit pieptul de pui punem in wok ardeiul gras taiat fasii, ardeiul iute taiat feliute foarte subtiri si usturoiul taiat feliute. Le rumenim la foc iute cateva minute si apoi adaugam sucul de ananas din cele doua cutii si fructul din una din cele doua cutii de ananas, otetul de vin, zaharul, sosul de peste, sosul de soia, sucul de lamaie si rosiile taiate cubulete cu tot cu sucul din cutie. Se fierbe 10-15 minute.
Amidonul se dilueaza in apa si se adauga la sos, se mai fierbe 5 min pana se mai  ingroasa putin. Se mai pune putina sare in sos dupa gust. Daca sosul vi se pare prea dulce se mai poate pune putina zeama de lamaie iar daca vi se pare acrisor se mai poate pune putin zahar.
Punem pieptul de pui si sosul chilli in sos si mai lasam 2-3 minute pe foc, cat sa dea un clocot.
Se presara coriandru proaspat tocat (eu nu am avut asa ca am ornat cu cateva frunzulite de patrunjel)
Se serveste cu orez.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu