vineri, 7 mai 2010

Tort Tom


Dupa cum povesteam in postarea anterioara am vrut sa facem un tort cu Tom si Jerry dar din lipsa de timp, chef, si nervii necesari tortul Tom & Jerry s-a transformat in tortul Tom....
Blatul: 5 oua, 5 linguri de zahar, 3 linguri faina, 2 linguri mari de cacao, un praf de copt.
Albusurile se bat cu zaharul, se adauga galbenusurile, apoi faina amestecata cu cacao si praf de copt. Se amesteca usor cu o lingura de lemn, se pune in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit.
Am taiat apoi balul in doua, am insiropat cu siropul cu esenta de rom (cel ramas de la tortul Michey), am umplut cu crema de frisca (tot de la tortul Michey) si apoi am glasat cu ciocolata alba (am topit ciocolata alba la microunde, am adaugat apoi la ea frisca lichida pana mi s-a parut ca e buna compozitia pentru intins, am amestecat bine si apoi am acoperit tortul cu aceasta glazura. Am pus tortul la frigider pana s-a intarit glazura.
Iar acum pe Tom....in primul rand am cautat o imagine cu Tom care sa incapa pe tort, am printat-o si apoi l-am decupat pe Tom.
Am facut o pasta de zahar pe care am impartit-o in doua si una la una din parti am adaugat cativa stropi de colorant alimentar albastru. Am intins-o pe masa, am asezat imaginea decupata cu Tom peste pasta si cu un cutit bine ascutit l-am decupat pe Tom din pasta de zahar. Am intins apoi pe masa si pasta ramasa alba si i-am decupat  lui Tom burtica, mainile, picioarele, varful de la codita, fata.
Am asezat pasta de zahar in forma de Tom peste tort, apoi am lipit cu ajutorul unui sirop din apa si zahar partile cu alb, cu o pensula si colorant alimentar am desenat ochii si sprancenele.
Am mai colorat apoi putina pasta cu roz, si apoi i-am decupat si interiorul de la urechiusa si gura si apoi le-am lipit si pe ele.....si apoi urma partea in care trebuia sa il fac si pe Jerry dar dupa atata migala am renuntat...si uite asa a ramas Tom singurel....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu