vineri, 7 mai 2010

Tort Michey Mouse

...si uite ca baietelul meu drag a implinit deja 5 anisori...
Si cum ne-a fost tare greu sa ne hotaram intre un tort cu Michey si unul cu Tom & Jerry am decis ca sa facem doua tortulete : unul cu Michey si unul cu Tom & Jerry...care pana la urma a fost numai cu Tom...dar asta e alta poveste.




Deci pentru tortul cu Michey:
Blatul: 5 oua, 5 lg zahar, 5 lg faina, un praf de copt.
Se bat albusurile cu zaharul, se adauga rand pe rand galbenusurile, faina amestecata cu praful de copt. Punem compozitia in tava rotunda si dam la cuptor.
Siropul: 1/2 cana zahar, o cana si jumatate apa, esenta de rom si de vanilie. Se pune zaharul la caramelizat, se stinge cu apa si se lasa la fiert pana se topeste tot zaharul. Am impartit apoi siropul in 2 si intr-o parte am pus esenta de vanilie (acest sirop l-am folosit la tortul Michey) si in cealalta parte am pus esenta de rom pentru tortul cu Tom.
Crema:  Aici pentru ca ma grabeam am facut iar aceeasti crema si pentru tortul Michey si pentru cel cu Tom. Asadar: 700 ml frisca lichida, 1 plic gelatina, 2 linguri de smantana.
Gelatina se pune la hidratat 10 minute in 100 ml apa rece si apoi se topeste pe baie de aburi.
Frisca se bate si cand e aproape gata se adauga smantana si gelatina topita. Se mai bate pana se intareste.
Am impartit apoi crema in mod egal  la cele doua torturi.
Montarea si ornarea: am taiat blatul in doua, l-am insiropat, l-am umplut cu frisca.
Pentru ornat am cumparat o foaie de napolitana gata inscriptionata cu Michey.
Am batut inca 300 ml frisca, am acoperit tortul cu frisca, deasupra am asezat cu grija foaia de napolitana inscriptionata si apoi am acoperit foaia cu un plic de tort-gelee transparent preparat dupa instructiunile de pe pachet. Am lasat sa se intareasca gelatina si apoi decorat pe margini cu restul de frisca.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu