joi, 20 mai 2010

Gai Pad

Si pentru cei carora le plac mancarurile foarte picante propun aceasta reteta cu specific thailandez.
Bucataria thailandeza se bucura de o mare popularitate in randul iubitorilor de mancare iute si proaspata, naturala. Are o particularitate deosebita, si anume prezenta a cinci arome diferite in aproape fiecare fel de mancare principal: iute, sarat, dulce, acrisor si amar.
...si acum sa ne intoarcem la reteta noastra de Gai Pad (pui cu busuioc)....ideea e ca de mult timp imi doream sa gatesc thai food si dupa ce am facut o cercetare pe niste site-uri cu retete thai si m-am chinuit cu niste traduceri am gasit mai multe retete dar componentele de baza sunt aceleasi....in lipsa de unele ingredinte am combinat cateva retete, printre care si cea a lui Teo si mi-a iesit asta:



un piept mare de pui dezosat si fara piele, 2 ardei iuti rosii cu tot cu seminte, 2 cepe, 4 catei de usturoi, 6 ciuperci mari, o cana supa de pui, 3 lg sos de soia, 1 lg sos de peste, ghimbir razuit, 1 lgt zahar brun, 2 ardei grasi, busuioc proaspat tocat fin (o ceasca), 1 lgt chilli pudra si 3 linguri sos chilli, 1 lingura si jumatate de zeama de lamaie, sare, piper, ulei de masline.
Pentru inceput taiem pieptul de pui in cubulete mai mici.
Incingem in wok 2-3 linguri ulei de masline, adaugam usturoiul pisat si ghimbirul razuit si  le sotam cateva secunde ,apoi punem la calit in el pieptul de pui la foc mare. Lasam la calit pana carnea isi schimba culoarea si devine alb-aurie. Curatam ciupercile si le taiem cubulete si apoi le adaugam peste carnea de pui. Condimentam cu sare si piper si lasam la foc mare pana scade toata apa lasata de ciuperci. Ceapa, ardeii si ardeii iuti ii tocam si ii adaugam la carne si ciuperci, lasam sa se caleasca si ele putin si apoi stingem cu supa de pui. Acum este momentul se adaugam si sosurile de soia si cel de peste, zaharul, pudra de chilli si zeama de lamaie. Lasam pana scade mancarea si la sfarsit adaugam busuiocul tocat si sosul chilli. Mai lasam sa se caleasca putin si gata....simplu, rapid si gustos...Si trebuie sa recunosc ca desi eu nu ma dau in vant dupa mancarea picanta acest gust iute-dulce-acrisor m-a cucerit.(cu toate ca era atat de iute incat simteam ca imi ia gura foc si la fiecare imbucatura de mancare luam si o inghitiura mareeeee de apa.....si cand am terminat de mancat nu staim sigur daca sunt atat de satula din cauza mancarii sau a celor 2 pahare mari de apa consumate in timpul mesei.....dar asta e o alta poveste....)
Servim alaturi de orez sau taietei de orez.

...si dupa cum se vede noi am ales orezul ca si garnitura...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu