luni, 20 martie 2017

Chifle cu faina de secara





Acum ceva timp am avut o perioada in care numai aceste chifle le faceam...uneori sub forma de paine in masina de paine dar din acelasi aluat....apoi am uitat de ele si am incercat alte si alte retete....Acum vre-o 2-3 saptamani mi-am amintit de ele si de atunci nu ne putem satura de cat sunt de bune.

460-470 ml apa calduta
1 lgt sare
1/2 lgt zahar
2 lg ulei
200 gr faina de secara
600 gr faina alba (650 am folosit eu )
10 gr drojdie uscata

Dupa cum cred ca stiti deja eu obisnuiesc sa framant aluaturile dospite la masina de paine asa ca si de aceasta data am pus ingredientele in ordinea enumerata mai sus in masina de paine si am selectat functia de framantare si dospire.
Cand aluatul a fost dospit am uns suprafata de lucru cu putin ulei si am asezat acolo aluatul. Cu mana am rupt bucati de aluat carora le-am dat forma de chifle iar apoi le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Am lasat chiflele la dospit inca aproximativ 10 minute in tava iar apoi le-am dat la cuptorul preincalzit la 170 grade pe functia de aer cald plus abur.

Daca nu aveti masina de paine aluatul se poate framanta cu mana usor. Se pun intr-un bol mai mare fainurile, se face o adancitura in mijloc unde se toarna apa, zaharul si drojdia . Sarea se pune undeva intr-o parte pentru a nu intra in contact direct cu drojdia iar apoi se incepe framantatul. Cand aluatul a inceput sa se lege se adauga si uleiul cate putin pana se incoropreaza tot. Se framanta pana aluatul nu se mai lipeste de maini iar apoi se lasa la dospit intr-un loc caldut acoperit cu un stergar pana isi dubleaza volumul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu