duminică, 26 octombrie 2014

Chec cu morcovi si nuci

Pentru ca Iuliuta mea a carat dupa ea la Festivalul Toamnei costumul urias de morcov in care sunt sigura ca numai confortabil nu s-a simtit (si pentru asta numai eu am fost vinovata pentru ca nu m-am gandit din timp sa ii inchiriez un costum ) sambata m-am hotarat sa ma razbun pe toti morcovii si sa ii transform in desert. Si chiar daca vi se pare ciudat cum suna " chec cu morcovi" sa stiti ca gustul este unul deosebit. Ne-a placut mult textura sa, faptul ca este usor umed datorita morcovilor, cu bucatele crocante de nuca, o urma de aroma de scortisoara...ce sa mai zic decat ca ai mei au fost super incantati de el. Iar Tony, de el nici nu mai zic , mi-a spus ca e cel mai bun chec pe care l-a gustat vreodata (asta poate si pentru ca el a fost cel care m-a ajutat la pregatirea lui).


...si nu-i asa ca se integreaza perfect in peisajul de toamna???.....
Reteta asadar:
3 oua
250 gr faina
100 gr nuci tocate 
250 gr zahar
250 gr morcov dat pe razatoarea mica
150 ml ulei
1 plic zahar vaniliat
un varf cutit scortisoara
un varf cutit sare
zeama de la 1/2 lamaie
coaja rasa de lamaie cam 1 lgt
1 pliculet praf de copt

Separam ouale. 
Albusurile le mixam cu zaharul pana obtinem o spuma tare..
Adaugam galbenusurile amestecate cu uleiul ca la o maioneza.
Faina o amestecam cu nuca, zaharul vaniliat, praful de copt, scortisoara si sarea si o incorporam in spuma de oua.
Adaugam si coaja si zeama de lamaie.
Iar la final adaugam si morcovii rasi si amestecam usor.
Ungem cu ulei si tapetam cu faina o forma de chec.
Turnam compozitia in forma si dam la cuptorul preincalzit cam 40-45 minute.
Facem testul scobitorii ca sa vedem cand e gata.
Checul copt il lasam sa se raceasca iar apoi cine doreste il poate pudra cu zahar. Mie mi s-a parut destul de dulce asa ca nu l-am mai pudrat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu