sâmbătă, 25 octombrie 2014

Tort Sacher

De mult timp aveam in plan acest minunat tort de origine vieneza , tort a carei reteta a fost inventata de cofetarul Franz Sacher pe la 1830. Se spune despre acest tort ca ar fi cel mai bun tort din lume si credeti-ma ca e pe buna dreptate. Desi la prima vedere pare un tort simplu si banal (...eh, na mare lucru, doua blaturi unse cu gem ...) dupa ce il gusti iti schimbi cu totul parerea. Sau cel putin eu mi-am schimbat-o...nici nu va dati seama cat de fine si gustoase sunt cele doua blaturi pline de ciocolata.




Pentru blat avem nevoie de:
 150 gr unt
120 gr zahar pudra
7 oua
150 gr ciocolata neagra de buna calitate
100 gr zahar tos
150 gr faina
1 pliculet praf de copt
1 esenta de vanilie
Umplutura: gem de caise (cam 3/4 dintr-un borcan de 380 ml am folosit eu).
Pentru sirop: 5 lg zahar, un pahar apa,  rom
Pentru glazura:
150 ciocolata neagra
100 ml apa
100 gr zahar
4-5 lg frisca lichida

Ciocolata o topim pe aburi iar apoi o lasam sa se racoreasca (pana ajunge la temp. camerei).
Separam ouale. Albusurile le batem cu zaharul tos pana obtinem o spuma tare.
Untul moale il mixam cu zaharul pudra . Adaugam galbenusurile pe rand si mixam dupa fiecare.
Adaugam ciocolata topita peste galbenusuri si mai mixam putin. Turnam si esenta de vanilie.
Faina o amestecam cu praful de copt iar apoi o adaugam in compozitia cu galbenusurile. Incorporam apoi in aceasta compozitie si spuma de albusuri. Amestecam usor cu o lingura de lemn de jos in sus.
Ungem cu ulei o forma de tort si o tapetam cu faina (eu am folosit o forma cu diametrul de 28 cm). Turnam compotitia de blat in forma si nivelam . Dam blatul la cuptorul preincalzit ca, 40-45 minute.
Ca sa verificam cand e gata facem testul scobitori.
Blatul copt il lasam sa se racoreasca 5-10 minute in forma iar apoi il putem scoate.
Il lasam la racit.
Intre timp pregatim siropul: Intr-o craticioara punem la caramelizat zaharul. Cand a devenit aramiu adaugam apa si mai lasam la foc mic pana se topeste zaharul. Lasam siropul la racit iar apoi adaugam rom pentru aroma.
Blatul racit il taiem in doua foi pe care le insiropam.

Ungem prima foaie de blat cu un strat de gem de caise si il acoperim cu a doua foaie de blat. Ungem cu putin gem tortul si pe deasupra si il dam la frigider cam 30 minute.

Pentru glazura: Punem la fiert intr-o craticioara apa si zaharul. Le fierbem cam 4-5 minute iar apoi oprim focul si adaugam in acest sirop ciocolata rupta in bucatele .

 Amestecam bine pana se topeste toata ciocolata. Mie glazura nu mi s-a parut destul de lichida  asa ca am mai adaugat 4-5 lg frisca lichida si  am amestecat bine.
Scoatem tortul de la frigider si il acoperim cu aceasta glazura de ciocolata.
...dupa cum se vede eu am avut ajutor...

Il dam iar la frigider cam doua ore iar apoi il putem servi. Noi am am servit prima portie din tort dupa cele doua ore dar a doua zi , la a doua portie am observat ca este mult mai bun daca sta macar o noapte la frigider


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu