vineri, 14 februarie 2014

Merluciu la cuptor cu pilaf de bulgur

...ceva simplu si rapid pentru pranzul de azi...



o punga de file de merluciu (fara piele am avut eu)
cam 50 gr unt
1 lamaie
condiment pentru peste

Pentru pilaf:

1 cana bulgur
1 ceapa
1 rosie data pe razatoare sau 1 cescuta de bulion
1/2 ardei gras
2 cani supa de pui (sau apa)
sare, piper

Pentru inceput am condimentat pestele si l-am asezat intr-o tava unsa cu putin ulei de masline. Am stropit cu zeama de la 1/2 lamaie , am taiat untul cubulete mici si l-am pus din loc in loc peste peste. Am dat  la cuptorul preincalzit cam 20 de minute.

Intre timp am pregatit pilaful.
Pentru cine nu stie bulgurul e un grau macinat mare, prefiert. Se gateste similar cu orezul sau couscousul dar la gust e mult mai aromat. Eu il cumpar dintr-un magazin cu specific arabesc.
Bulgurul l-am spalat si l-am lasat la scurs.
Ceapa am tocat-o si am calit-o in putin ulei. Cand aceasta s-a inmuiat adaugam ardeiul taiat cubulete si rosia data pe razatoare sau bulionul. Adaugam si bulgurul , condimentam cu sare si piper si adaugam si apa sau supa de pui. Fierbem cam 15 minute. Intre timp mai amestecam din cand in cand.
Oprim focul. Acoperim cratita cu un servetel absorbant iar apoi punem capacul. Lasam sa stea 10 minute dupa care afanam bulgurul cu o furculita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu