luni, 4 iulie 2011

Sirop si compot de visine



Aceasta e reteta de sirop si compot de visine a bunicii mele si dupa care de cativa ani incoace imi pun si eu visinele pentru prajituri la borcan. Siropul pe care il  lasa e delcios diluat cu apa minerala .

...in primul rand tin neaparat sa vi-l arat pe Tony meu scump si drag care s-a urcat in visinul din fata casei sa imi culeaga visinele pentru sirop.


3 kg visine, zahar (1 kg de zahar calculat pentru fiecare kg de visine fara samburi), 1 lg salicil.
Spalam visinele in mai multe ape, le scurgem si apoi le scoatem samburii.
Intr-o oala mai mare punem visinele fara samburi, adaugam zaharul si le amestecam. Acoperim oala cu un prosop si lasam sa stea 24 de ore. Intre timp mai amestecam de cateva ori.
A doua zi visinele si-au lasat deja sucul. Adaugam o lingura de salicil si amestecam bine. Acoperim  iar oala cu prosopul si mai lasam inca 24 de ore. Intre timp mai amestecam in oala din cand in cand.
Separam apoi visinele de zeama pe care au lasat-o. Visinele le punem in borcane si adaugam peste ele sirop cat sa le acopere. Capsam borcanele si le punem in camara. Iarna aceste visine vor fi numai bune de pus intr-o prajitura, sau la briose...sau mancate asa pur si simplu.


Siropul ramas il strecuram si il punem il sticle.


 Copiilor mei le place foarte mult sa il bea diluat cu apa minerala. De curand am terminat o sticla de sirop pe care o aveam de 2 ani si care inca se pastra foarte bine.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu