joi, 7 iulie 2011

Prajitura ciocolatoasa



....si pentru ca imi era o poftaaaaaaa de ceva dulce, ceva cu multaaaaaaa ciocolata am pregatit rapid aceasta prajitura care a iesit super gustoasa.

Pentru foi am folosit:  8 oua, 8 lg zahar, 6 lg faina, 2 lg mari de cacao, un praf de copt.
Am batut albusurile spuma tare impreuna cu zaharul. Am adaugat galbenusurile unul cate unul si am amestecat usor dupa fiecare. Faina am amestecat-o cu cacao si praful de copt si am incorporat-o la spuma de oua.
Din aceasta compozite am copt 4 foi  pe fundul tavii unse cu unt si tapetate cu faina. (am folosit tava de la cuptor).

Crema : 5 galbenusuri, o cana de zahar, un pachet de unt, 150 gr ciocolata menaj,esenta de rom
Galbenusurile le-am frecat bine cu zaharul si apoi le-am fiert pe baie de aburi pana s-a ingrosat crema.
Ciocolata am topit-o la microunde si apoi am lasat-o sa ajunga la temperatura camerei.
Am mixat crema de oua cu untul si cu ciolcolata si apoi am umplut prajitura.
Glazura am vrut sa o fac din ciocolata topita pe aburi si amestecata cu putina frisca lichida dar cand am ajuns la partea cu glazura mi-am dat seama ca nu mai am ciocolata in casa....si nici chef sa merg sa cumpar......asa ca m-am uitat prin camara si am dat de borcanelul cu finetti. Bine inteles ca nu era plin decat pe jumatate asa ca am luat cat finetti mai aveam, l-am mixat cu putin unt si apoi am pus deasupra peste prajitura.
Baietelul meu a fost foarte incantat de ce prajiturica i-a facut lui mami si nu se mai putea opri din mancat .....asa ca am luat prajitura si am pus-o pe raftul de mai de sus din frigider ca sa faca o pauza.....pana dupa mancare.


2 comentarii:

  1. Buna MYRA,felicitarile mele pentru retetele delicioase!Prajiturica asta trbuie s-o incerc neaparat,prea ma ispitesti cu tot felul de bunatati...Tine-o tot asa,ai respectul meu!

    RăspundețiȘtergere