duminică, 21 februarie 2016

Chifle pufoase.




Mda...chifle pufoase...le prepar de cel putin 3-4 ori pe saptamana si uite ca pana acum nu am impartasit cu voi reteta. Nu stiu daca v-am povestit dar noi nu mai cumparam paine din comert deloc. Nu am mai cumparat paine de cateva luni si nici nu am de gand de cumpar curand. Prea ne-am obisnuit cu cea de casa .
De cele mai multe prepar chifle ...si de obicei aceste chifle...sunt preferatele noastre dar nu numai.
Recunosc, greul il duce masina de facut paine de care nu m-as putea acum lipsi.

Sa revenim la chifle:

600 gr faina
350 ml apa calduta
1 ou
2 lg ulei
1 lg rasa de sare
1lgt zahar
7 gr drojdie uscata
1 galbenus si susan pentru uns pe deasupra
In cuva masinii de facut paine se pune apa, oul usor batut, uleiul, sarea si zaharul. Adaugam apoi faina si drojdia deasupra.
Se alege programul de framantat si dospit iar apoi ne ocupam de altceva intre timp....eu de obicei am ocupatia Sofia.
Daca nu aveti masina de facut paine se pune faina intr-un bol, se face o adancitura in faina, se adauga restul de ingrediente si se framanta aluatul . Atentie ! Aluatul rezultat este unul destul de moale si care se lipeste usor de maini. Se da apoi la dospit cam 1 ora.
Pe masa infainata rasturnam aluatul dospit. Ne infainam si mainile si formam chiflele ( mie din aceasta cantitate imi ies 8-9 chifle (depinde de cat de mari le fac).
Asezam chiflele formate intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Mai lasam chiflele la dospit in tava cam 15 minute.
Un galbenus de ou il batem usor cu 2 lg apa si ungem cu el chiflele.
Dam chiflele la cuptorul preincalzit la 170 grade cam 20 de minute pana se rumenesc frumos.
In momentul in care le scoatem din cuptor coaja lor e crocanta dar pe masura ce sa racesc coaja se inmoaie.

...ca sa vedeti cat sunt de pufoase...


Un comentariu: