joi, 21 noiembrie 2013

Piept de rata cu piure de cartofi dulci si sos de afine



...in seara aceasta ne-am rasfatat putin...
1 piept de rata
sare, piper
2 cartofi mari dulci
50 gr unt
putin lapte
100 gr afine
2 lg visine (congelate am avut eu)
1/2 pahar de vin rosu
1 lgt zahar brun

In primul rand m-am ocupat de piure : am curatat, spalat si taiat cartofii cubulete. I-am pus la fiert in apa cat sa se acopere bine.
Pieptul de rata dupa ce l-am sters bine cu un servet ca sa nu mai fie umed l-am crestat pe partea cu pielea si l-am condimentat cu sare si piper.

Intr-o tigaie rece am asezat pieptul de pui cu pielea il jos si am dat tigaia la foc. Este important ca tigaia sa fie rece pentru ca grasimea de pe pieptul de rata sa se incalzeasca treptat si sa poata sa se topeasca. Prajim pieptul de rata pana se rumeneste frumos pe ambele parti.

Intr-o tava unsa cu putin ulei am asezat pieptul de rata cu pielea in jos si l-am dat la cuptorul preincalzit la 200 de grade 10 minute.

Intre timp m-am ocupat de sos: in grasimea ramasa de la pieptul de rata am pus afinele, visinele , vinul si zaharul si le-am lasat la fiert 5-7 minute.

Si pana a fiert si sosul si pieptul de rata a stat la cuptor am zdrobit cartofii care erau deja fierti. Am adaugat la cartofi cam 50 gr de unt, putin lapte, putina sare si putina nucsoara si am amestecat.
Cand pieptul de rata a fost gata l-am lasat sa se odihneasca 5 minute iar apoi l-am feliat.
 ...a iesit exact asa cum mi-am dorit...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu