duminică, 2 iunie 2013

Tort cu capsuni...






....Saptamana trecuta ne-am cumparat capsuni ca sa facem gem...pardon...sotul a cumparat capsuni ca eu sa fac gem...Dupa parerea mea le-a cumparat prea devreme , eu ma gandeam sa mai astept ca sa se mai ieftineasca dar asa m-am trezit cu el acasa si cu 10 kg capsuni.
O parte din ele le-am mancat imediat...o parte am pastrat-o pentru a doua zi si pt acest tort minunat iar din restul, adica vre-o 7-8 kg am facut gem.

Dar sa revenim la tortul nostru:

Blatul:
8 oua
8 lg zahar
6 lg faina
3 lg cacao
1 praf de copt

Separam ouale. Albusurile le batem cu zaharul pana obtinem o spuma tare. Adaugam galbenusurile si amestecam usor dupa fiecare. Incorporam si faina amestecata cu praful de copt si cacao.
Turnam compozitia inntr-o forma de tort unsa cu ulei si tapetata cu faina (eu am folosit o forma cu diametrul de 28 cm).
Dam tava la cuptorul preincalzit . Ca sa verificam cand e gata facem tesul cu scobitoarea.

Pentru crema de ciocolata:
2 tablete de ciocolata cu 80 % cacao (200 gr)
200 ml frisca lichida

Topim ciocolata rupta in bucati impreuna cu frisca pe baie de aburi iar apoi o dam la rece 4-5 ore.
Dupa acest timp o mixam .

Pentru crema de iaurt cu capsuni si zmeura

o farfurie cu capsuni
150 gr zmeura (congelata am avut eu)
un iaurt grecesc (450 ml)
250 ml frisca lichida
1 pliculet gelatina granule
zahar pudra dupa gust
esenta de vanilie

Batem frisca.
Separat amestecam iaurtul grecesc cu putin zahar pudra si esenta de vanilie.
Gelatina o hidratam in putina apa rece iar apoi o topim pe baie de aburi.
Capsunile le spalam , le lasam putin la scurs iar apoi le taiem cubulete.
Amestecam iaurtul cu frisca si gelatina iar apoi adaugam si capsunile.

Siropul: 5-6 lg zahat le caramelizam iar apoi adaugam 1 cana de apa. Lasam la fiert pana se topeste tot zaharul.

Blatul copt si racit il taiem in 3 parti egale.

Luam prima parte de blat, o insiropam  si intindem deasupra crema de ciocolata. Acoperim cu a doua parte de blat insiropata. Iar pentru ca acum vom umple tortul cu crema de iaurt care inca nu s-a intarit trebuie sa luam inelul de la forma de tort in care am copt blatul si sa o fixam in jurul tortului. Turnam crema de iaurt cu capsuni si nivelam. Presaram si zmeura. Acoperim cu a treia felie de blat pe care am insiropat-o putin  si dam tortul la frigider 4-5 ore (sau mai bine de pe o zi pe alta) ca sa se intareasca bine crema.

Pentru glazura de ciocolata: 
200 gr ciocolata neagra o topim impreuna cu 100 ml frisca lichida pe aburi . O lasam sa se racoreasca putin iar apoi glazuram cu ea tortul.

Ornam cu frisca si capsuni.
 ....si o sectiune....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu