vineri, 4 ianuarie 2013

Tort cu crema de iaurt (Tort Craciun 2012)

 


 
Blatul: 6 oua, 6 linguri de zahar,  1/2 pachet de praf de copt, 4 linguri faina, 2 linguri de cacao

Se bat albusurile spuma tare cu zaharul, se adauga galbenusurile rand pe rand si apoi se adauga in ploaie faina amestecata cu cacao si praful de copt. Se amesteca usor cu o lingura de lemn si se pune la copt in forma tapetata cu hartie de copt.
Se verifica cu o scobitoare cand e gata 
 
Siropul: 5 lg zahar, un pahar de apa, o esenta de vanilie .
Zaharul se caramelizeaza. Se stinge cu apa si se lasa sa fiert pana se topeste tot zaharul. Lasam la racit si apoi adaugam esenta de vanile.
 
Crema: 400 gr iaurt natur , 250 ml frisca lichida, zmeura congelata, esenta de vanilie, 10 gr gelatina granule, zahar pudra.

Gelatina se pune la hidratat cam 10 minute in putina apa. Intre timp amestecam iaurtul cu zahar pudra dupa gust si esenta de vanilie. Topim gelatina pe aburi si o adaugam la iaurt . Amestecam foarte bine. Adaugam si frisca batuta si mixam .

Taiem blatul in 2 felii egale si le insiropam bine. 
Tapetam forma in care am copt blatul cu folie alimentara si asezam o felie de blat. Turnam 1/2 din cantitatea de crema si nivelam. Presaram zmeura congelata iar apoi turnam si restul de crema. Acoperim cu a doua felie de blat si presam usor cu mana .
Dam tortul la rece pana a doua zi.
A doua zi rasturnam torul pe un platou , indepartam folia si il ornam dupa preferinta.
Eu l-am imbracat in pasta de zahar si l-am decorat cu figurine pe care le-am facut tot din pasta de zahar.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu