vineri, 4 ianuarie 2013

Prajitura cu nuca si ness

Vreau sa incep prin a va ura si eu
un an nou cu multa sanatate, fericire si multe impliniri !!!

Zilele acestea nu am mai apucat sa intru pe blog asa ca mi s-au adunat cateva retete cu bunatati pe care le-am pregatit de sarbatori si pe care vreau sa vi le impartasesc...sper ca sa reusesc sa le postez cat mai curand....
Am sa incep cu aceasta prajitura cu nuca si ness a carei reteta o am de mult timp dar inca nu i-a venit randul pana acum sa o incerc....este o prajitura foarte buna si imi pare rau ca nu am incercat-o pana acum...



Avem nevoie de :

250 gr nuca 
150 gr margarina
  Pentru blat:
8 oua,
8 lg zahar
8 lg faina
2 lg ness
un pliculet praf de copt
Pentru crema:
6 galbenusuri
6 lg faina
6 lg zahar
2 lg ness
700 ml lapte
250 gr unt
200 gt zahar pudra
200 ml frisca lichida 

In primul rand ne ocupam de nuca pe care o prajim putin iar apoi o tocam grosier.
In tava tapetata cu hartie de copt (eu am folosit tava mare de la aragaz) presaram nuca si peste ea adaugam 150 gr margarina topita.
Pentru blat separam ouale . Albusurile le mixam cu zaharul pana obtinem o spuma tare. Adaugam galbenusurile rand pe rand. Separat , intr-un bol , amestecam faina cu 2 lg ness si cu praful de copt. Incorporam acest amestec in spuma de oua.
Turnam blatul peste nuca si margarina din tava si il punem la copt.
Intre timp ne ocupam de crema.  Amestecam cele 6 galbenusuri cu 6 lg zahar, 6 lg faina si 2lg ness. Subtinem cu laptele iar apoi punem amestecul la fiert pe aburi pana se ingroasa. Dam crema la racit.
Untul la temperatura camerei il spumam cu zaharul pudra.
Untul spumat il incorporam in crema racita.
Blatul copt si racit il asezam cu nuca in sus iar deasupra intindem crema.
Frisca lichida o batem iar apoi i intindem peste crema. (in reteta pe care eu a aveam deasupra se puneau albusurile batute cu zahar pudra dar eu am preferat frisca)
Deasupra eu am presarat putin ness.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu