luni, 24 septembrie 2012

Tort cu branza si struguri

Cu acest tort ne-am indulcit noi in weekendul care tocmai s-a incheiat.....




pentru blat am folosit:
5 oua
5 lg zahar
4 lg faina
1 lg cacao
1/2 lgt praf de copt

Am separat ouale. Albusurile le-am batut spuma impreuna cu zaharul. Am adaugat galbenusurile in spuma de albusuri si am mai mixat putin. Faina am amestecat-o cu cacao si praful de copt si am incorporat-o in spuma de oua.
Am turnat compozitia intr-o forma de tort unsa cu putin ulei si tapetata cu faina si am dat-o la cuptorul preincalzit.
Pentru sirop:
4 lg zahar le-am pus la caramelizat intr-o craticioara. Am stins cu 1/2 cana de apa si am lasat la fiert pana s-a topit zaharul. Am lasat siropul la racit iar apoi am adaugat o fiola esenta de vanilie.

Pentru crema: 900 kg branza dulce de vaci mai moale (eu am gasit la lild branza de vaci pentru prajituri in galetusa de 900 gr), zahar pudra dupa gust, 10 gr gelatina granule, 2 pliculete zahar vaniliat

Gelatina am pus-o la hidratat in putina apa iar apoi am topit-o pe aburi.
Branza am mixat-o bine impreuna cu zaharul pudra si zaharul vaniliat pana a devenit o crema fina. Am adugat gelatina topita in crema de branza si am mai mixat putin.

Montarea:
Blatul copt si racit l-am asezat pe un platou si am strans in jurul lui inelul de la forma de tort in care l-am copt.
Am insiropat blatul.
Am turnat deasupra blatului insiropat 1/2 din crema de branza si am repartizat peste crema boabele de la un ciorchine de strugure alb spalate si lasate la scurs. Peste boabele de struguri am asezat restul de crema si am nivelat.
...si pentru ca era sambata seara si destul de tarziu am dat tortul la rece pana a doua zi dimineata....timp in care, crema de branza s-a inchegat bine asa ca Duminica dimineata la prima ora am desfacut inelul din jurul tortului si l-am glazurat cu ciocolata (am topit pe aburi o tableta de ciocolata de 100 de gr impreuna cu putina frisca lichida iar apoi am lasat-o la racit pana a ajuns la temperatura camerei. Am turnat glazura peste tort si am nivelat cu lama unui cutit).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu