marți, 22 septembrie 2009

Friptura de porc marinata cu ciuperci







cam 1500 gr pulpa de porc, 500 gr ciuperci champignon proaspete, condimente ( eu am folosit: sare, piper, maghiran, oregano, cimbru, busuioc, boabe de mustar, boia dulce, usturoi zdrobit, putin delikat), 2-3 linguri ulei, 100 ml vin rosu, o lingurita faina, 1 lingura smantana.






Pulpa de porc se spala si se zvanta cu un servet de bucatarie. Toate condimentele le-am amestecat cu ulei si cu acest amestec am uns bine carnea pe toate partile. Intr-un vas de yena am pus carnea gata condimentata, si am turnat deasupra vinul. Ciupercile le-am curatat ,le-am condimentat cu sare si piper, le-am stropit cu putin ulei si le-am pus in jurul pulpei de porc. Am acoperit vasul si l-am lasat la frigider pana a doua zi.



A doua zi am adaugat cam 100 ml apa si am pus carnea la cuptor cam o ora si jumatate-doua. Intre timp am mai intors carnea de vre-o 2-3 ori. Cand friptura a fost aproape gata am luat capacul de la vas si am mai lasat sa se rumeneasca frumos cam 10-15 min.



Cand friptura a fost gata am scos vasul din cuptor iar zeama ce a ramas am scurs-o intr-o craticioara si am pus pe aragaz la foc mic. Am amestecat o lingurita de faina cu putina apa si o lingura de smantana si am turnat peste sos. Am lasat la foc mic amestecand mereu pana s-a ingrosat putin. Am servit acest sos langa friptura.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu