duminică, 5 iunie 2016

Mutabal

Mutabal sau varianta libaneza a salatei de vinete.


Nu am descoperit de mult timp aceasta reteta dar am preparat-o deja de doua ori. Noua ne plac vinetele in general asa ca in fiecare am imi fac un stoc serios de vinete coapte in congelator. De obicei le folosesc la salata de vinete sau la Paste cu pui si vinete. Dar cum in ultimul timp astea le tot preparasem am zis ca ar fi cazul sa mai incerc si altceva. Ceea ce mi-a placut la mutabal e faptul ca e un preparat mai usor decat salata clasica se vinete si gustul sau usor picant parca. Eu zic ca merita sa il incercati macar o data.

2 vinete mai mari  coapte
2 catei de usturoi
2 linguri tahini (pasta de susan )
zeama de la 1/2 lamaie
1 lg ulei de masline
2-3 linguri iaurt
sare

Vinetele coapte se curata si se lasa la scurs cateva ore.
Le maruntim apoi in robotul de bucatarie sau la cutit
Intr-un bol punem vinetele tocate, usturoiul zdrobit, pasta de susan, zeama de lamaie, uleiul, iaurtul si amestecam bine. Potrivim de sare si gata mutabaulul.
Putem servi cu lipie sau pe felii de paine.

Aceasta reteta o putem prepara si in zilele de post dar atunci renuntam la iaurt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu