sâmbătă, 4 iunie 2016

Tiramisu cu capsune

Imi place mult tiramisu , ma refer la reteta clasica, cea cu cafea dar pentru ca am si copii si de regula nu prepar deserturi doar pentru mine si sot m-am gandit ca nu ar fi rau sa prepar un tiramisu din care sa poata manca si copiii. Si cum de ceva timp ochisem aceasta reteta m-am gandit ca ar fi mometul sa o incerc.



Avem nevoie de:

400 gr capsune
12 piscoturi
250 gr mascarpone
200 gr frisca lichida (vegetala am folosit eu)
2 galbenusuri
150 gr zahar
1 esenta de vanilie
Pentru sirop : sucul lasat de capsune, 50 gr zahar, 1 plic zahar vaniliat
Pentru decor : cacao si frunzulite de menta

Pentru inceput ne ocupam de capsune pe care le spalam, le scurgem, le indepartam coditele si le taiem in sferturi.
Punem capsunele intr-un bol, adaugam  peste ele jumatate din cantitatea de zahar, amestecam si le lasam la rece 1 ora , timp in care ele vor lasa un sirop pe care il vom folosi la insiropatul piscoturilor.
Galbenusurile le mixam cu restul de zahar iar apoi le fierbem pe aburi pana se ingroasa. Le lasam apoi la racit.
Frisca lichida o mixam pana se intareste iar apoi o dam la rece.

Scurgem capsunele de sucul lasat . Acest suc il amestecam cu 50 gr zahar, plicul de zahar vaniliat si 100 ml apa. Amestecam pana se topeste tot zaharul.
Crema de galbenusuri racita o mixam cu mascarponele si frisca lichida batuta.

Acum este timpul sa ne ocupam de montat:

Jumatate din piscoturi le trecem rapid prin sirop iar apoi le asezam pe un platou.
Cu ajutorul unui  pos punem deasupra lor crema.


Peste crema aranjam capsune care au fost in sirop. Le acoperim cu un strat subtire de crema. Insiropam si restul de piscoturi si le asezam peste stratul  de crema.
Acoperim cu crema ramasa iar peste crema punem capsunele ramase. Decoram cu cacao si frunzulite de menta.
Dam prajitura la rece cateva ore inainte de servire.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu