luni, 8 martie 2010

Prajitura cu nuca si gem de caise




...si pentru ca imi era tare pofta de o prajitura cu nuca m-am pus intr-o zi pe cautat de ceva retete noi .......si in final am gasit-o pe aceasta publicata de Cristian Borod........trebuie sa recunosc ca am rezistat cu greu pana a doua zi sa o fac.............iar rezultatul a fost absolut delicios...............

Aluatul: 3 linguri untura, 3 linguri de smantana, 3 linguri de zahar, o lingurita praf de copt, o jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu, 4-5 linguri de lapte, 3 galbenusuri, faina cat cuprinde pentru un aluat potrivit.
Umplutura: 3 albusuri, un varf de cutit de sare, 10 linguri zahar, o cana de nuca macinata, asa era in reteta, eu am pus o cana si jumatate, un borcan de 340 gr gem de caise, coaja rasa de la o lamaie.

Prepararea: Bicarbonatul se dizolva in lapte, se amesteca toate ingredientele, se adauga faina cat sa iasa un aluat potrivit de tare si se framanta.
 Se intinde in tava tapetata cu hartie de copt 3/4 din aluat.

 Se unge aluatul cu gem si se presara jumate de cana de nuca macinata .



Albusurile se bat cu zahar, se adauga restul de nuca si se toarna peste gem si nuca.


Aluatul care a ramas se intinde si se taie fasii cu ajutorul unui cutit apoi se asaza fasiille de aluat peste prajitura in forma de grilaj.

...aici tocmai scoasa de la cuptor...nu va mai povestesc ce aroma aveam in bucatarie....
...nu am mai asteptat sa se raceasca de tot pana sa o tai....
....cine doreste poate sa o pudreze si cu zahar...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu