joi, 26 septembrie 2013

Afinata


Reteta aceasta trebuia sa o postez eu inca de acum o luna insa datorita faptului ca am fost foarte ocupata in ultimul timp cu tot felul de lucruri uite ca abia acum reusesc sa v-o impartasesc....De mult tot imi doream sa fac si eu afinata insa de fiacare data vara trecea si eu tot nu reuseam sa o prepar...uite ca in sfarsit anul acesta am reusit si trebuie sa va spun ca a iesit o minune de afinata...

1 kg afine
400-500 gr zahar (dupa ochi am pus eu cam o jumatate de pachet de zahar)
250-300 gr tuica de prune 

Intr-un borcan am pus in straturi afinele si zaharul si le-am lasat cateva zile pana zaharul s-a topit si afinele pluteau intr-un sirop delicios.....intre timp le mai si amestecam.......
Am turnam apoi tuica peste afinele din borcan, am amestecat si le-am lasat sa stea asa cam 2-3 saptamani....timp in care noi ne-am rasfatat intr-un concediu.....

Am strecurat apoi afinata printr-o sita deasa si am pus-o in sticle pe care le-am asezat la rece in camara.
Afinele ramase le-am pus in borcane impreuna cu o parte din afinata si le voi folosi la prajituri la iarna...sunt delicioase....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu