sâmbătă, 8 decembrie 2012

Placinta rulata cu praz si branza




un pachet foi de placinta
400 gr praz (partea alba)
500 gr branza de vaci
3 lg gris
sare
1 ou + 1 ou batut cu 4 lg smantana
ulei pentru uns foile

Zilele trecute ma uitam prin frigider si am dat de niste praz pe care nu mai stiam cu ce sa il pregatesc....apoi am vazut branzica care astepta si ea o reteta .....mai aveam prin congelator si niste foi de placinta....asa ca m-am hotarat imediat asupra acestei minunate placinte cu praz si branza.....Tony meu drag a fost tare incantat de ea, a papat cu pofta 2 felii destul de mari cand a venit de la scoala....in schimb Iulia nici macar nu a dorit sa guste...bine inteles ca eu am insistat ...si iar am insistat....si m-am oprit cand mi-a spus foarte raspicat:       " mami, intelege odata ca mie nu imi place branzica"....mai puteam sa spun ceva??? ...m-am consolat cand il priveam pe Tony cu cata pofta o savura.....

Sa revenim la reteta.....in primul rand am lasat foile de placinta sa se decongeleze la temperatura camerei.
Prazul l-am taiat rondele iar apoi  l-am amestecat cu branza, 1 ou, grisul si putina sare dupa gust.


Am suprapus tot cate 3 -4 foi de placinta...unse intre ele cu putin ulei..., am asezat pe una din laturile mari din umplutura de branza si am rulat cat mai strans. Am procedat la fel pana mi s-au terminat toate ingredientele (adica foile si umplutura).

Intr-o forma rotund unsa cu putin ulei am asezat rulourile de placinta in forma de melc...adica cam asa ceva:

Deasupra am turnat amestecul de ou cu smantana.

Am dat placinta la cuptorul preincalzit pana s-a rumenit frumos.

Am lasat-o putin sa se racoreasca iar apoi am servit-o cu pofta....m-am putin Iulia........


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu