duminică, 16 decembrie 2012

Bunatati din carne de porc

Pentru ca am locuit la casa de cand ma stiu la noi in familie taierea porcului inainte de Craciun era obligatorie. Si in acest an am tinut neaparat sa respectam obiceiul asa ca impreuna cu sotul am hotarat sa cumparam purcelul pe care l-am sacrificat .

Iata si cateva dintre bunatatile pe care le-am pregatit si care se vor afla pe masa noastra de Craciun:

....in primul rand: ajutorul cel mai mare: Tony

Caltabosii:

Pentru caltabosi si toba am pus la fiert organele porcului si capul in apa fara sare.
Cand au fost fierte toate le-am scos pe o tava si le-am lasat la racit.
Pentru caltabosi am dat prin masina de tocat ficatul , plamanii, carne din capul porcului. Le-am pus pe toate intr-un bol mare si am adaugat orezul fiert, limpezit si strecurat ( eu am fiert cam 500 gr orez). Am condimentat dupa gust cu sare, piper, iehnimbar. Am montat la masina de tocat carne dispozitivul pentru carnati si am umplut matele de porc (cumparate pentru ca nu am avut chef sa le curat pe cele ale porcului achizitionat).
Toba:  

Pentru toba am pus deoparte limba, inima, rinichii si carne de la capul porcului.  Pe acestea le-am taiat cu un cutit cat mai fin, le-am pus intr-un bol mai mare, am adaugat 4-5 catei de usturoi zdrobiti, boia, sare si piper dupa gust, putina apa in care au fiert organele. Le-am amestecat bine si am umplut cu ele stomacul porcului bine curatat. Am cusut apoi toba si am fiert-o in apa cu putina sare.
Toba fiarta am lasat-o la racit acoperita cu o greutate pana a doua zi cand sotul a pus-o la afumat o data cu carnatii
Carnatii pe care sotul meu i-a afumat deja si i-a pus in pod la uscat:


Carnatii i-am preparat din carne de porc si vita pe care le-am tocat impreuna (nu ma intrebati de cantitati....a fost dupa ochi), i-am condimentat cu sare, piper, boia (dulce am pus noi ca sa poata manca si copii dar daca va place puteti pune si boia iute), am adaugat usturoi zdrobit dupa gust (cam 4 caciulii am pus noi), am framanat bine iar am montat la masina de tocat dispozitivul de carnati si am umplut matele cu compoozitia de carne.
Jumari:

Barbie fiarta cu usturoi si boia:

Barbia porcului am fiert-o iar apoi am lasat-o sa se racoreasca. Am crestat-o apoi usor cu un cutit si  am frecat-o bine cu usturoi zdrobit si boia .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu