luni, 16 noiembrie 2020

Rulada cu crema de mascarpone

Nu am facut de mult o rulada, sau cel putin nu una dulce ...dar uite ca i-a venit si ei randul ...

Sambata aveam chef de ceva dulce, o prajitura facuta in casa ...ceva cu o crema fina.

 Dupa ce am analizat ce aveam prin frigider m-am hotarat sa construiesc un dulce in jurul cutiei de mascarpone  care dadea sa expire in cateva zile. Si astfel a iesit aceasta rulada minunata:









Pentru blat am folosit:

5 oua

5 lg zahar

2 lg ulei

5 lg faina

1 lgt  cacao

1 lgt praf de copt

Am inceput prin a separa albusurile de galbenusuri.

Faina am amestecat-o cu cacao si praful de copt iar apoi le-am dat prin sita.

Albusurile le-am batut cu zaharul pana am obtinut o spuma tare.

Am adaugat rand pe rand galbenusurile si am mixat dupa fiecare. Am adaugat si uleiul si am mai mixat putin.

Am oprit mixerul si am incorporat amestecul cu faina cu ajutorul unei spatule.

Am tapetat o tava (tava clasica de la cuptor) cu hartie de copt si am intins compozitia in tava . Am copt in  cuptorul preincalzit la 175 grade aproximaiv (12-13 minute ) pe functia cu ventilatie. 

Ca sa fiti siguri ca e copt se face testul scobitori.

Blatul copt l-am rasturnat pe un prosop de bucatarie usor umezit si l-am rulat cu ajutorul prosopului. Am lasat la racit.

Sirop: 2 lg zahar l-am caramelizat iar apoi am turnat 150 ml apa si am lasat la foc mic pana s-a topit.

Crema:

 4 galbenusuri

1 lg lapte

zahar pudra (eu am pus dupa ochi pentru ca nu ne place foarte dulce ) dar ca si cantitate sa zic nu as pune mai mult de 150 grame

500 gr mascarpone

100 ml smantana pentru frisca

esenta de vanilie

Galbenusurile le-am mixat cu zaharul pudra si laptele iar apoi le-am fiert pe aburi pana compozitia s-a ingrosat putin. Am lasat la racit.

Crema fiarta si racita am mixat-o apoi impreuna cu mascarponele iar la final am incorporat cu ajutorul unei spatule frisca batuta separat si esenta de vanilie.

Am desfacut blatul din prosop, l-am insiropat si am intins deasupra 2/3 din cantitatea de crema. Am rulat cu grija cat mai strans iar apoi am decorat cu restul de crema .

Am lasat la frigider peste noapte.






            

Un comentariu: