duminică, 18 ianuarie 2015

Cozonac trandafir (cu nuca)

Zilele trecute mi s-a facut mie pofta de un cozonac pufos cu nuca asa ca m-am pus imediat pe treaba. Poate ca vor exista persoane care vor zice ca abia au trecut sarbatorile si iar cozonac ...ei bine eu am o scuza : de sarbatori eu nu am facut cozonac pentru ca nu aveam pofta....dar mi s-a facut acum asa ca iata-l:


Pentru aluat avem nevoie de:

550 gr faina
100 gr zahar
2 oua
225 ml lapte
40 ml ulei
25 gr drojdie proaspata
1/2 lg sare
coaja de lamaie (doar daca aveti din aceea bio....daca nu mai bine fara).

Intr-un bol amestecam laptele caldut cu zaharul si cu drojdia. Presaram deasupra putina faina si lasam  sa creasca.
Intr-un castron mai mare punem faina cerunta si in mijlocul ei facem o adancitura. Adaugam laptele cu zaharul, ouale usor batute, sarea undeva intr-un coltisor ca sa nu intre in contact direct cu drojdia .
Incepem sa framantam . Incorporam treptat si uleiul si framantam in continuare pana obtinem un aluat elastic care nu se mai lipeste de maini.
Lasam aluatul la dospit pana isi dubleaza volumul.

Intre timp pregatim umplutura:
200 -250 gr nuca macinata
5-6 lg zahar
2 lg cacao
esenta de rom optional
Le amestecam pe toate.

Aluatul dospit il intindem pe masa unsa cu ulei. Punem deasupra amestecul cu nuca iar apoi incepem sa rulam cat mai strans.

Ungem o forma de tort rotunda cu putin ulei .
Taiem felii din cozonac si le asezam in picioare in forma de tort .

Lasam la dospit cozonacul inca 30 de minute in forma.
Dam cozonacul la cuptorul preincalzit la 170 grade cam 40-45 minute pana se rumeneste frumos.
Cozonacul copt il lasam sa se racoreasca in forma iar apoi il scoatem cu grija . Pudram cozonacul cu zahar pudra.
Nu-i asa ca arata minunat?

                                                  ...si ca se vedeti cat e de pufos....







Un comentariu: