marți, 1 iulie 2014

Prajitura cu visine si crema vanilie

Nu am stiut ce nume sa ii dau prajiturii acesteia pentru ca am facut-o asa dupa cum mi-a venit mie pe moment .Prin urmare  am numit-o dupa ingredientele din care e facuta...dar a iesit foarte bunaaaaaaaaaaaaa....



Pentru blatul cu visine:

2 oua mari
1/2 cana lapte
1/2 cana ulei
1/2 cana zahar
2 cani faina (ultima nu a fost chiar plina)
2 lg cacao
1 pliculet praf de copt
cam 1 kg visine

In primul rand m-am ocupat de visine pe care le-am spalat si le-am scos samburii.
Intr-un bol am mixam ouale cu zaharul, laptele si uleiul.
In alt bol am amestecat faina cu cacao si praful de copt. Am incorporat amestecul de faina in compozitia cu ouale.
Am turnat amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt (am folosit o tava normala de la aragaz). Compozitia rezultata are consistenta unui aluat de briose.
Am repartizat visinele peste compozitia din tava iar apoi am da tava la cuptorul preincalzit la 170 grade cam 25-30 minute.

Blatul rezultat e foarte gustos (eu l-am gustat asa ca trebuie sa ma credeti pe cuvant )....il puteti pudra cu putin zahar si servi ca atare....eu daca nu aveam deja crema pe foc cred ca l-as fi lasat asa pana la urma.
Daca doriti totusi o prajitura mai cremoasa asa cum imi plac si mie treceti la urmatorul pas, adica crema .
In acest caz eu am ales crema de vanilie pe care o folosesc de obicei si la torturi , care e foarte gustoasa si  care imi iese de fiecare data :

5 galbenusuri
5 lg zahar
5 lg rase de faina
500 ml lapte
400 ml frisca lichida

Cu ajutorul unui tel amestecam bine galbenusurile cu zaharul, laptele si faina. Punem compozitia la foc mic si o fierbem ca pe o budinca pana se ingroasa.
Lasam crema de racit.
Crema de galbenusuri racita o amestecam cu frisca batuta.
Daca doriti puteti adauga si  esenta de vanilie pentru aroma.
Am intins crema peste prajitura , am nivelat iar deasupra am presarat nuca de cocos.
Am dat prajitura la rece cateva ore iar apoi am portionat-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu