vineri, 11 octombrie 2013

Prajitura " Regina de ciocolata"

...inca o prajitura din topul preferintelor mele...

Blatul:
6 albusuri
200 gr zahar
250 gr nuci taiate marunt (eu m-am folosit de robotul de bucatarie pentru aceasta operatiune)
2 lg faina
2 lg cacao
 1 lgt praf de copt
Mixam albusurile cu zaharul iar apoi incorporam in spuma de albusuri nuca amestecata cu faina, cacao si praful de copt.
Turnam compozitia obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt si o dam la cuptorul preincalzit.

Crema:
6 galbenusuri
250 gr zahar
2 lg cacao
un pachet de unt
esenta de rom

Mixam galbenusurile cu zaharul iar apoi le fierbem pe aburi pana se ingroasa putin. Adaugam cacao si mai lasam sa fiarba 1 min. Lasam crema la racit iar apoi o amestecam cu untul spumat si esenta de rom .
Intindem crema peste blat.
Topim 2-3 patratele de ciocolata amaruie impreuna cu putina frisca, lasam putin sa se racoreasca iar apoi stropim prajitura ce ciocolata topita.
Dam prajitura la rece cateva ore inainte de a o portiona.

2 comentarii:

  1. Cateva intrebari:
    La cat trebuie preincalzit cuptorul?
    Cat se tine blatul la cuptor si la ce temperatura?
    Ce tava folositi si cam ce dimensiuni pt. aceasta cantitate?
    La ce va referiti cand spuneti unt spumat?
    As vrea sa incerc si eu reteta, dar mi se par importante aceste detalii.

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Mirabela!
    Multumesc pentru reteta! Am facut-o prima data la Craciun, de atunci am mai facut-o de vreo patru ori si sper sa nu te superi ca acum am postat-o si eu pe blog.

    RăspundețiȘtergere