vineri, 3 ianuarie 2014

Prajitura pufoasa cu nuca si ness

Una dintre prajiturile pe care le-am pregatit pentru noaptea de Anul Nou a fost si aceasta prajitura cu nuca si crema de ness, o prajitura pe care am preparat-o pentru prima data dar care a foarte  apreciata de invitati si bine inteles si de mine care sunt fan cafea. 




Blatul:
5 oua
125 gr zahar
125 gr nuca macinata
2 lg faina
1/2 pliculet praf de copt
un varf de cutit de sare

Separam ouale. Albusurile le batem spuma impreuna cu zaharul si cu sarea. Adaugam galbensurile si mai mixam putin. Faina o amestecam cu nuca si cu praful de copt si o incorporam in spuma de oua. 
Compozitia obtinuta o turnam in tava tapetata cu hartie de copt (am folosit o tava cu dimensiunuile de 20/35 cm). Am copt blatul in cuptorul preincalzit la 160 grade.
Blatul copt si racit l-am taiat in foua foi.

Crema:
150 gr zahar pudra
2 galbenusuri
2 lgt cu varf de ness 
2-3 lg apa
200 gr unt
Intr-o craticioara mixam galbenusurile cu zaharul si nessul dizolvat in 2-3 lg de apa iar apoi le fierbem pe aburi . Lasam crema la racit iar apoi o amestecam cu untul spumat.
Umplem blatul cu 2/3 din crema obtinuta . Restul de crema o intindem peste prajitura si o dam la rece 1-2 ore.

Glazura: 
100 gr ciocolata
70 ml frisca lichida 
Ciocolata rupta in bucatele o topim pe aburi impreuna cu frisca iar apoi o lasam sa se racoreasca pana ajunge la temperatura camerei.
Glazura obtinuta o intindem peste prajitura.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu