joi, 23 ianuarie 2014

Macarons

De foarte mult timp imi propun sa prepar acesti macarons dar parca aveam asa o strangere de inima ca nu imi vor iesi..iata ca nu fost asa si in cele din urma daca respecti cativa pasi importanti nu sunt deloc greu de facut.





Avem nevoie de :

90 gr albusuri de ou vechi de 2-3 zile (cam 3 galbenusuri ...dar sa nu depaseasca 90 gr . Putem folosi si albusuri proaspete dar atunci timpul de uscare la macarons se va dubla)
180 gr zahar pudra (din comert )
20 gr zahar tos
100 gr faina de migdale
coloranti alimentari optional

Scoatem albusurile din frigider cu 1-2 ore inainte de folosire.
Batem albusurile putin iar apoi adaugam cate putin zahar tos pana il incorporam pe tot , zaharul s-a topit si obtinem o spuma tare.


Amestecam zaharul pudra cu faina de migdale iar apoi le cernem direct peste bezea si amestecam usor pana se incorporeaza tot zaharul pudra si migdalele si obtinem o compozitie densa dar care totusi curge.

Acum e momentul sa daugam putin colorant alimentar daca dorim.
Eu am impartit compozitia in 3 parti si am colorat-o cu putin rosu, galben si verde.
Tapetam o tava cu hartie de copt , punem compozitia de macarons intr-un pos si formam in tava cerculete de 3-4 cm diametru .


Mie mi-au iesit doua tavi. (68 de cerculete )
Lasam tavile cu macarons sa stea 1-2 ore pana cerculetele de macarons nu mai sunt lucioase, s-au uscat deasupra iar atunci cand le atingem usor cu degetul aluatul nu mai e lipicios. (eu le-am lasat sa stea aproape 2 ore.)


Dam apoi prima tava cu macarons la cuptorul preincalzit la 120-130 grade si le coacem 15 minute. Procedam la fel si cu a doua tava.

...ia uitati cat de frumos si de dantelate pe margini au iesit....

Lasam tavile cu macarons la racit cam 20 minute si abia apoi incercam sa dezlipim bucatile de macarons.
Lipim apoi cate doua bucati de macarons cu ajutorul cremei preferate , le lasam sa stea cateva ore iar apoi le putem servi .




Eu am umplut bucatile de macarons cu o crema de vanilie pe care am preparat-o astfel:
4 galbenusuri
125 gr zahar
200 ml lapte
1 lgt amidon
150 gr unt
Punem laptele de fiert . Intr-o craticioara amestecam galbenusurile cu zaharul si amidonul. Adaugam laptele fierbinte si dam la fiert cateva minute pana se ingroasa crema. Lasam la racit iar apoi amestecam cu untul spumat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu