joi, 16 ianuarie 2014

Hamburgeri de casa

Nu am mancat un hamburger de foarte mult timp, adica de vre-o 3-4 ani mai bine zis si si atunci i-am facut tot in casa asa ca azi mi s-a facut pofta de unul. Deci, la cina am avut hamburgeri....o idee nu prea fericita pentru silueta dar asa din cand in cand mai putem trece cu vederea.



Pentru chifle:
600 gr faina
300 ml lapte ( la mine a intrat un pic mai mult...depinde mult de faina pe care o folosim)
1 ou
1 lgt zahar
1 lgt sare
1 pliculet drojdie uscata

Le amestecam pe toate, framanatam bine pana aluatul nu se mai lipeste de maini , acoperim aluatul cu un prosop si il punem la dospit cam 1 ora.
Dupa ce a dospit aluatul il impartim in 6-7 parti egale, formam chiflele , le asezam in tava tapetata cu hartie de copt si le mai lasam la dospit in tava inca 10 minute. Pensulam chiflele cu putina apa calduta, le presaram cu susan si le dam la cuptorul incins . Le coacem cam 30 de minute (depinde de cuptor).

Pentru burgeri:
500 gr carne tocata (amestec de porc cu vita, sau numai vita)
1 ceapa data pe razatoare
1 ou
1 lg pesmet
sare, piper si alte condimente dupa gust (eu am folosit 1 lgt din mixul meu gen KFC ).

Le amestecam pe toate impreuna si formam din ele 4-5 chiftele mai mari pe care le aplatizam putin cxu mana si le punem la prajit intr-o tigaie in care am incins 2-3 lg de ulei (preferabil ar fi prajite pe gratar sau pe gril).


Pentru umplut mai avem nevoie de : ceapa rosie, 1 rosie mai mare, felii de cascaval, castraveti in otet, ketchup, mustar, frunze de salata verde.
Asamblare:
Taiem chifla in doua, asezam pe partea de la baza 1 frunza de salata, apoi chifteaua, rondele de ceapa, felii de rosie, felii de castravete, cascavalul, ketchup si mustar, acoperim cu capacul de la chifla si gata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu