marți, 22 aprilie 2014

Friptura de miel in sos de vin si lamaie




Friptura de miel pe care eu o prepar e mereu cam dupa aceeasi reteta, uneori mai schimb doar ierburile aromatice cu care o condimentez insa imi iese mereu la fel de gustoasa si de aromata....anul acesta parca a iesit mai frageda...mai aromata...mai gustoasa....iar fiu-meu s-a invartit atata pe  langa cuptor pana a fost gata incat era gata sa ma ameteasca...asta dupa ce in prima faza mi-a spus ca el nu va manca carne de miel...pana la urma aroma ispititoare care venea din cuptor l-a dat gata.


o pulpa de miel (cam de 2 kg )
cativa catei de usturoi
sare, piper proaspat rasnit
cimbru, rozmarin
putin ulei
zeama de la 1/2 lamaie
1 pahar de vin rosu de casa

Pulpa de miel am spalat-o, am curata-o de pielite si am sters-o cu un servet curat.
Am impuns pulpa din loc in loc cu un cutit ascutit si am impanat-o cu cativa catei de usturoi.
Am condimentat apoi carnea pe toate partile cu sare si piper proaspat rasnit. Zeama de lamaie am amestecat-o cu 3 lg ulei de masline , am adaugat cimbru si rozmarin uscat iar apoi am uns bine carnea cu acest amestec. Am pus pulpa de miel astfel condimentat intr-un vas , am acoperit-o cu o folie si am lasat-o la marinat peste noapte la frigider.
A doua zi am uns o tava cu putin ulei, am asezat pulpa de miel in tava  , am turnat si marinata ramasa in vas, 1/2 pahar de apa si 1 pahar de vin, am acoprit tava cu o folie si am dat-o la cuptor cam 2 ore.
Cam pe la jumatatea timpului de preparare am intors pulpa si pe partea cealalata si am mai dat- -o la cuptor inca aproximativ 30 minute. Am scos apoi iat tava si am intors pulpa inca o data , fara sa mai pun folia de data aceasta.  Am mai lasat-o asa la cuptor vre-o jumatate de ora
Cam la interval de 10 minute mai deschideam putin cuptorul ca sa stropesc friptura cu sos din tava. A iesit o minunatie de friptura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu