sâmbătă, 31 octombrie 2009

Tort Regina Maria
















Nu mai stiu exact unde am gasit aceasta reteta dar cand am vazut-o mi s-a parut interesanta si cum ne cam place ciocolata am zis ca sa o incerc. Deci:

Blat 1: 5 oua, 5 lg zahar, 4 lg faina, 1 lg cacao, praf de copt

Ouale se separa, albusurile se bat cu zahar spuma tare, se adauga galbenusurile, faina, cacao si praful de copt si se da la cuptor. Se verifica cu o scobitoare cand e gata.

Blatul 2: 5 albusuri, 5 linguri faina, 5 linguri zahar, 1 ceasca nuca macinata, 1 ceasca bucati de ciocolata, 1 ceasca cu stafide si o ceasca cu visine din compot.

Se bat albusurile cu zaharul , apoi se pun pe rand faina, ciocolata maruntita, nuca, visinele si stafidele. Se pune la copt.

Crema: 5 galbenusuri, 10 lg zahar pudra, 3 lg cacao, 5 lg lapte, 450 gr unt.

Galbenusurile se freaca cu zaharul, se pune cacao, laptele si se fierbe la foc mic amestecand continuu pana se ingroasa. Se lasa la racit si apoi se amesteca cu untul spumat. Se da la rece.

Asamblarea: Blatul 1 se taie in doua si se insiropeaza cu zeama de visine. Se pune o parte din blatul 1, jumate din crema, apoi blatul 2, apoi restul de crema iar apoi iar blat 1.

Glazura: pentru ca ma grabeam am folosit o glazura de ciocolata instant de la dr Oetker, dar se poate folosi orice glazura de ciocolata. Pe margine am tapat tortul cu fulgi de ciocolata pe care i-am obtinut prin razuirea unei bucati de ciocolata menaj.

Am ornat cu trandafirasi pe care i-am facut din pasta de lapte praf.

Tava pe care am folosit-o eu are diametrul de 22 cm.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu