marți, 10 mai 2011

Cremes cu frisca


Cremesul e prajitura preferata a sotului meu si de mult timp tot imi propun ca intr-o zi sa fac eu foile de cremes in casa ....pana acum nu am reusit ba din lipsa de timp, ba numai gandul la cata munca trebuie depusa cu prepararea lor imi taia pofta .....asa ca i-ar mi-am trimis jumatatea la magazin ca sa cumpere foi gata facute daca vrea sa ii prepar dulcele preferat.....dar inca raman in minte cu gandul ca intr-o zi....nu stiu cand...voi face si acest pas...




Crema: 1,2 l lapte, 8 oua, 300 gr zahar, 8-9 lg faina, 1 plic gelatina granule (10 gr), o esenta de vanilie + 2 plicuri zahar vaniliat, 250 ml frisca lichida.

Separam ouale. Galbenusurile le frecam cu faina si 300 ml lapte. Punem restul de lapte la fiert impreuna cu jumatate din cantitatea de zahar si zaharul vaniliat. Batem albusurile spuma impreuna cu restul de zahar. Gelatina o punem la hidratat in putina apa.
Cand laptele da in clocot il tragem de pe foc, adaugam galbenusurile cu faina si amestecam bine sa nu se faca cocoloase , apoi il punem din nou la foc mic si fierbem pana se ingroasa crema. Oprim focul si adaugam in crema gelatina hidratata siamestecam bine. Incorporam apoi si albusurile batute spuma. Adaugam esenta de vanilie si amestecam usor. Intr-o tava mai inalta de dimensiunea foilor de cremes asezam prima foaie si asezam crema peste ea. O nivelam bine si o dam la rece pana crema se raceste complet si se intareste putin.
Intre timp batem frisca pana sa intareste.
A doua foaie de cremes o faramitam fara mila (alta era situatia daca ma chinuiam eu la prepararea ei).
Peste crema racita din tava intindem frisca batuta si apoi presaram foaia faramitata (eu nu am pus-o chiar pe toata) si apoi dam la  frigider cateva ore pana se intareste bine crema.
Eu am ales varianta cu foaia faramitata pentru a portiona mai usor prajitura dar cine doreste poate pune foaia intreaga sau sa o taie patratele intai si apoi sa aseze patratele din foi unul langa altul peste prajitura (asta daca aveti chef de un puzzle).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu