duminică, 16 decembrie 2012

Casuta de turta dulce





...de foarte mult timp visam noi la aceasta casuta si pentru ca anul trecut am ratat-o am tinut neaparat ca in acest an sa o avem de Craciun...nu este chiar perfecta dar noua ne-a placut mult cum a iesit....ca sa nu va mai povestesc de bucuria din ochii copiilor atunci cand am construit-o si de munca in echipa...si daca va ma spun ca ne-a ajutat si sotul care de obicei nu prea calca la bucatarie atunci cand se gateste ....Intr-un cuvant a fost frumos la construirea ei....putin cam obositor pentru ca am avut ceva de muncit la ea dar a meritat...chiar am simtit spiritul Craciunului....si va invit pe toti la un proiect ca acesta....mai ales daca aveti copilasi....

Pentru inceput avem nevoie de un proiect al casutei.
Din carton sau hartie mai groasa ne vom face un sablon....

Avand sablonul gata ne apucam de treaba:


Pentru turta dulce avem nevoie de :

200 gr unt
200 gr zahar
250 gr miere
2 oua
1 lgt sare
1 lgt scortisoara
1 lgt praf de ghimbir
1 lgt bicarbonat
faina (cat cuprinde: intra undeva intre 800 si 1000 gr).
Intr-un bol mixam untul cu zaharul. Adaugam mierea si oul si mai mixam putin. Faina o amestecam cu ghimbirul, scortisoara, sarea, bicarbonatul. Le incorporam la compozitia cu miere si framantam un aluat potrivit.

Intindem cu ajutorul unui sucitor aluatul intr-o foaie cu o groasime de aproximativ 0,5 cm.

Decupam peretii si acoperisul casutei cu ajutorul unui cutit bine ascutit.

Coacem peretii si acoperisul. Le lasam apoi la racit.

Intre timp ne ocupam de royal icing-ul care va fi pe post de lipici......un lipici foarteeeeeeeeeee dulce.....

 2 albusuri
500 gr zahar pudra.

Mixam albusurile spuma iar apoi incepem sa incorporam zaharul treptat (tot cate o lingura pana il incorporam pe tot ). Mixam pana obtinem o spuma tare.
Punem royal icing-ul intr-un pos si putem incepe sa cladim...
Fixam intai bine peretii si lasam la uscat (cel mai bine de pe o zi pe alta....eu nu am facut asa asa ca era cat pe ce sa se darame casuta.....graba asta........)



Fixam apoi si acoperisul.......
Cu restul de spuma si o multime de bombonele ornam apoi acoperisul si casuta....


La final o ningem cu zahar pudra.







2 comentarii: