luni, 29 august 2011

Gem de prune

Cu toate ca mi-am aprovizionat destul de bine anul acesta camara  cu dulceturi nu m-am putit abtine sa nu fac si un gem de prune....mai ales ca este unul din preferatele mele.




2 kg prune gata curatate de samburi
500 gr zahar

Prunele le-am dat prin blender pana s-au facut un piure. Am pus piureul de prune intr-o cratita cu peretii mai grosi, am adaugat zaharul si am dat totul la foc mic. Am amestecat destul de des ( ca altfel se prinde ).
Am lasat la fiert pana daca am pus o picatura de gem pe o farfurioara rece acesta nu a mai curs . Am pus gemul in borcane curate si le-am capsat. Am invelit borcanele in paturi si le-am lasat asa pana s-au racit complet.

Din aceasta cantitate de prune mie mi-au iesit 2 borcane de 720 ml si inca un borcan de 400 ml.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu