duminică, 24 noiembrie 2019

Chiftele de legume la cuptor

   

 Prepar destul de des in perioada postului chiftelute din diferie combinatii de legume datorita faptului ca mie mi se par gustoase, satioase , usor de facut si nu il ultimul rand perfecte pentru a fi luate la pachet la serviciu sau la scoala.
    Nu am o reteta anume dupa care le prepar si fac asta in functie de ce gasesc prin frigider sau camara . De data aceasta am folosit :

o jumatate de conopida (sa zic in jur de 300-400 gr)
un morcov mediu
1 ceapa mai mica
3 catei usturoi
1/2 ardei gras
1 conserva de naut
2 linguri tarate psyllium (pe langa beneficiile lor pentru sanatate acestea se pot folosi in loc de ou pentru a lega ingredientele)
2 linguri de pesmet
sare, piper


Conopida am pus-o la fiert in apa cu putina sare. Cand a fost bine patrunsa am  strecurat-o si am lasat-o la racit.
Conserva de naut am scurs-o de lichidul din cutie .
Am zdrobit conopida fiarta si racita cu ajutorul unei furculite.
In robotul de bucatarie am maruntit ceapa, usturoiul, ardeiul, morcovul si nautul . Daca nu aveti un robot la indemana puteti foarte usor sa dati legumele pe razatoarea cu ochiuri mici iar nautul sa il zdrobiti cu furculita.
Am pus intr-un bol legumele si nautul maruntite, am adaugat si conopida zdrobita, pesmetul si taratele de psyllium . Am potrivit la gust cu sare si piper .
Cu mana usor umezita am format chiftelutele si le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt.
Le-am stropit apoi cu putin ulei de masline aromatizat cu ierburi si le-am dat la cuptorul preincazlit la 180 grade pentru aproximativ 35 minute. Pe la mijlocul timpului de gatire eu le-am intors pentru a obtine o crusta usor crocanta pe ambele parti dar nu este obligatorul acest lucru.

Noi am servit chiftelele cu o salata pe care am stropit-o cu putina maioneza vegetala preparata din
o parte din  apa de naut din conserva .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu