duminică, 21 februarie 2016

Paine fara framantare

Stiam de mult timp de reteta painii fara framantare dar abia la inceputul acestui an m-am hotarat sa o prepar. Nu stiu de ce aveam eu o indoiala. Mare gresala ....dupa ce am preparat aceasta paine pentru prima data am realizat ca aceasta paine este painea perfecta. Miezul moale si pufos, coaja aceea crocanta...sincer nici nu imi amintesc sa fi mancat o paine asa gustoasa pana acum.
Si unde mai pui ca e si usor de preparat.






Avem nevoie de :

500 gr faina 000
340 ml apa (eu am mai adaugat putina. Trebuie sa obtinem un aluat mai moale pe care sa il putem amesteca cu o lingura de lemn)
1 lg cu varf de sare
25 gr drojdie proaspata
1 lgt zahar

Cernem faina si o amestecam cu sarea.
Apa o amestecam cu zaharul si cu drojdia. Turnam peste faina si cu ajutorul unei linguri de lemn amestecam .
Acoperim vasul cu folie alimentara sau cu un capac si il dam la frigider pana a doua zi (cam 20-24 ore)
Pe masa infainata rasturnam aluatul. Infainam bine si mainile si aplatizam aluatul in forma de dreptunghi.
Impaturam aluatul:
Partea dreapta o aducem pana la jumatate , apoi o acoperim cu partea stanga.
Intoarcem aluatul si mai facem o data acelasi lucru.
Imi pare rau ca nu am apucat pana acum sa fotografiez procedura dar sper ca in mare se intelege. E ceva in genul cum am impatura un prosop.
Infainam bine un prosop de bucatarie si asezam pe el aluatul cu partea care a fost deasupra in jos.
Pudram cu putina faina si deasupra si inchidem prosopul. Lasam asa la dospit cam 1 ora la temperatura camerei.
Luam o oala de aprox 2,5l cu capac care merge la cuptor.
Incingem cuptorul la temperatura maxima cu tot cu oala cu capacul inauntru.
Desfacem prosopul cu aluatul.
Cu o manusa de bucatarie scoatem oala din cuptor.
Luam aluatul in palma, astfel incat partea care a fost jos sa ajunga in sus. Ridicam cu grija capacul de la oala cu ajutorul manusii si punem aluatul in oala incinsa. Punem inapoi capacul la oala si dam oala la cuptor cam 25 de minute. Dupa acest timp ridicam capacul oalei si mai lasam painea la cuptor cam 10-15 minute.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu