luni, 8 octombrie 2012

Paine de secara



500 gr faina de secara
100 gr faina integrala
400 gr faina alba
550-600 ml apa
1 lgt sare
1 lgt zahar
10 gr drojdie uscata
2 lg ulei

Am pus intr-un bol mai mare faina de secara, faina integrala , faina alba, sarea, zaharul si drojdia.
Am adaugat 500 ml apa calduta si am inceput sa framant. Treptat am mai adaugat inca  aproximativ 100 ml apa pentru ca mi se parea foarte tare aluatul. Am mai framantat pana am obtinut un aluat omogen.
Am turnat treptat si uleiul si iar am mai framantat pana aluatul nu s-a mai lipit deloc de maini.
Am facut o bila de aluat pe care l-am lasat la dospit acoperit cu un prosop cam o ora.
Dupa acest timp in care aluatul si-a dublat volumul am luat aluatul si l-am impartit in doua parti egale.
Una din parti am asezat-o intr-o tava de cozonac unsa cu putin ulei...asta pentru o painica pentru sandwich la scoala...
Din a doua parte de aluat am facut prima mea painica impletita in 6.
....aici ma chinuiam cu impletitul...




....pana la urma nu este chiar asa de complicat cum ma asteptam dar mai trebuie sa exersez pana sa imi iasa perfect....

Am asezat si painica impletita intr-o tava unsa cu putin ulei.
Am mai lasat painicile la dospit in tava inca 30 de minute iar apoi le-am dat cu o pensula inmuiata in putina apa calduta si le-am presarat cu un mix de seminte.


Am dat painea la cuptorul preincalzit 45 de minute pana s-a rumenit frumos.
...aici asteptam nerabdatori sa se raceasca ...

...dar tot nu am avut rabdare si am rupt un coltisor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu